پیوند ها
قسمتی از متن پروژه
حقی تبعی که با تحقق مطالبات دریایی معین و به منظور تامین وتضمین پرداخت این طلب ها،برکشتی،کرایه حمل وملحقات آنها استقرار مییابد تادر صورت عدم ایفای دین،طلب کار بتواند طلب خود را ازمحل اموال موضوع حقوق ممتاز استیفاء کند،طلبکار دارنده حق ممتاز دروصول طلب خود برسایر طلبکاران دارای حق رهن مقدم میباشند
اکثر کشورهایی که به کنوانسیون ۱۹۲۶ ملحق شده اند مقررات این سند را در قوانین دریایی خود لحاظ کرده اند وبا استفاده از این معاهده مقررات دریایی کشورشان را تنظیم نموده اند.
قانونگذارایرانی هم به همین روال عمل کرده ودرنتیجه فصل دوم قانون دریایی راکه شامل مواد۲۹-۴۱ میشود رابه این موضوع اختصاص داده است.
قانونگذار ایران دقیقا همان موارد پنجگانه مصرح درماده ۲ کنوانسیون راباحفظ صدر آن در ماده ۲۹ قانون دریایی جای داده است وحقوق ممتاز را عمدتا بر آن استوار ساخته است
فایل به صورت word و قابل ویرایش می باشد
حجم زیر 1 مگابایت
مبلغ واقعی 28,723 تومان 6% تخفیف مبلغ قابل پرداخت 27,000 تومان